ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ НУЦЗ України
від 11.11.2019 р. № 217
ПОЛОЖЕННЯ
про кафедру наглядово-профілактичної діяльності
факультету цивільного захисту
Національного університету цивільного захисту України
- Загальні положення
1.1. Це положення визначає правовий статус кафедри наглядово-профілактичної діяльності факультету цивільного захисту Національного університету цивільного захисту України, її права, завдання, функції і структуру.
1.2. Кафедра наглядово-профілактичної діяльності факультету цивільного захисту Національного університету цивільного захисту України (далі - кафедра) є структурним підрозділом факультету цивільного захисту Національного університету цивільного захисту України.
1.3. Кафедра безпосередньо підпорядковується начальнику факультету цивільного захисту.
1.4. У своїй діяльності кафедра керується Конституцією та законами України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України (далі – МОН України), Міністерства внутрішніх справ України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі – ДСНС), Статутом Національного університету цивільного захисту України (далі – університет), іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
1.5. Робота кафедри ґрунтується на принципах законності, демократизму, відданості ідеї правової держави, гуманізму, науковості, інтеграції науки з практикою, органічного зв’язку із загальнолюдськими цінностями, гласності обговорення питань, що віднесені до її компетенції, забезпечення прав і свобод людини, персональної відповідальності працівників за виконання своїх обов’язків, професіоналізму, справедливості, свободи творчого пошуку, рівності умов кожного працівника для реалізації своїх здібностей, а також незалежності від втручання в її діяльність будь-яких політичних партій, громадських та релігійних організацій.
1.6. Кафедра покликана забезпечити реалізацію державної політики у галузі вищої освіти, перепідготовки та підвищенні кваліфікації фахівців у відповідності до їх кваліфікаційних характеристик.
1.7. На кафедрі можуть створюватися предметно-методичні комісії з числа науково-педагогічних працівників, які разом ведуть спільну навчально-методичну роботу з відповідних навчальних дисциплін.
- Основні завдання
Завдання кафедри виконуються шляхом інтеграції навчання і практики, повного та ефективного застосування всіх елементів освітнього процесу із врахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій, а саме:
2.1. Реалізація освітньо-професійних програм, програм навчальних дисциплін, навчальних планів підготовки, перепідготовки й підвищення кваліфікації;
2.2. Вироблення єдиної концепції втілення змісту освіти за навчальними дисциплінами, що викладаються науково-педагогічними працівниками (далі – НПП) кафедри;
2.3. Організація та здійснення на належному науковому і методичному рівнях освітнього процесу в групових та індивідуальних формах роботи, з метою підготовки висококваліфікованих фахівців;
2.4. Дотримання затверджених засобів діагностики рівня знань, єдиних критеріїв оцінки;
2.5. Здійснення поточного й підсумкового контролю якості знань через проведення екзаменаційних сесій, комплексних екзаменів для проведення підсумкової атестації, захист курсових проектів та дипломних робіт;
2.6. Підготовка й систематичне оновлення методичного забезпечення освітньої діяльності з навчальних дисциплін, що викладаються НПП кафедри;
2.7. Організація виконання та здійснення контролю за ухваленими рішеннями з питань забезпечення освітнього процесу;
2.8. Організація педагогічного контролю науково-педагогічної діяльності НПП кафедри шляхом проведення ними відкритих занять, контрольних перевірок занять керівництвом кафедри і взаємних відвідувань занять НПП кафедри з подальшим обговоренням результатів на засіданнях кафедри;
2.9. Збір та узагальнення передового досвіду, здобутого НПП кафедри під час проведення науково-педагогічної діяльності;
2.10. Виконання планів щодо підвищення кваліфікації НПП кафедри, їх стажування у практичних підрозділах, організація наставництва;
2.11. Формування у здобувачів вищої освіти, високих моральних якостей та національної самосвідомості на основі історичних традицій і звичаїв, патріотичного виховання, почуття особистої та професійної відповідальності;
2.12. Розвиток у здобувачів вищої освіти, високої загальної та професійної культури, опанування досягнень світової та національної культури, залучення до загальнолюдських цінностей, ознайомлення з традиціями та звичаями українського народу;
2.13. Формування у здобувачів вищої освіти, поваги до нормативно-правових актів, почуття гордості за обрану професію, відповідальності за виконання громадських та службових обов’язків, правової свідомості, почуття гідності, честі, людяності, поваги до громадян;
2.14. Підготовка відгуків на автореферати дисертацій за профілем кафедри, що надійшли до університету;
2.15. Організація та проведення актуальних фундаментальних і прикладних наукових досліджень за профілем кафедри;
2.16. Участь у міжнародних, всеукраїнських, міжвузівських, відомчих наукових і науково-практичних конференціях, нарадах, семінарах, зборах;
2.17. Керівництво науковими роботами здобувачів вищої освіти для участі у конкурсах студентських наукових робіт з різних галузей знань і спеціальностей;
2.18. Керівництво науково-дослідною роботою здобувачів вищої освіти, організація роботи наукових гуртків, проведення олімпіад, конкурсів за профілем діяльності кафедри;
2.19. Організація взаємодії з іншими навчальними закладами та установами, проведення спільних засідань кафедр, круглих столів, нарад, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури за профілем діяльності;
2.20. Проведення спеціальних занять та виступів у закладах освіти з метою здійснення профорієнтаційної роботи;
2.21. Дотримання норм педагогічної етики, моралі, поваги до гідності здобувачів вищої освіти, прищеплення їм любові до України, виховання їх у дусі патріотизму і поваги до Конституції України та державних символів України;
2.22. Участь у координації діяльності інших кафедр, що забезпечують спеціальну фахову підготовку здобувачів вищої освіти;
2.23. Розробка пропозицій щодо кваліфікаційних і освітньо-кваліфікаційних характеристик, комплексних кваліфікаційних завдань за спеціалізаціями;
2.24. Підготовка обґрунтування щодо модернізації освітньо-професійних програм;
2.25. Організація та контроль за проведенням здобувачами вищої освіти навчальних практик, стажувань, переддипломних практик, з подальшим прийняттям заліків (захисту) в установленому порядку;
2.26. Організація вивчення рівня теоретичної і практичної підготовки випускників університету відповідно до вимог для займаних посад у практичних підрозділах ДСНС;
2.27. Залучення провідних науковців, спеціалістів органів цивільного захисту та практичних підрозділів до проведення занять, контролю знань здобувачів вищої освіти, участі у роботі Екзаменаційної комісії;
2.28. Керівництво та координація із забезпечення підготовки дипломних робіт здобувачів вищої освіти;
2.29. Забезпечення підготовки та проведення захисту дипломних робіт (комплексних екзаменів) для проведення підсумкової атестації.